Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract

5.0  

Shailaja Bhattad

Abstract

हौसले

हौसले

1 min
321


बीत जाए न जिंदगी यूं ही उलझे सवालों में कहीं।

 रुक जाए ना हौसले बीती बातो से कहीं ।

जुगनुओं की रोशनी में मुरझा न जाए कहीं।

 कड़कती धूप में झुलस न जाए कहीं।  

अड़चनों की दीवारों से ,

रोशन किस्मत भी देख ना पाए कहीं।

हवाओं की गुदगुदी का एहसास भी ना हो पाए कहीं ।

जब हो इतने सवाल जवाब भी मिल जाए यहीं।

मृगमरीचिका नहीं हकीकत बयां हो जाए अभी ।

सुकून के सागर में डूब कर,

शुक्राना मिज़ाज बना लें सभी ।

 हाथों की लकीरें संवर जाए सही।

इंद्रधनुषी राहे बन जाए यूं ही ।

जीने का मंतव्य भी मिल जाए यहीं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract