Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nand Kumar

Inspirational

4  

Nand Kumar

Inspirational

एकता की शक्ति

एकता की शक्ति

1 min
328



रहो एक दूजे से मिलकर ,

भाईचारा प्रेम बढाकर।

एक राष्ट्र की सन्तति हो ,

एकता शक्ति को पाकर ।। 


बिखर गया जो कोई भी हो,

जाति धर्म कुल या सम्मान ।

मिट जाता है नही शेष भी,

रह जाती उसकी पहचान ।।


याद करो हम बंटे है जब जब,

हमने अपना ही अहित किया।

मालिक हुए बाहरी आकर ,

दुख शोषण को सहन किया।।


जब सब मिलकर हुए एक,

तव तव अरि मान नसाया।

मिटा दुष्ट एकता शक्ति का, 

उन्नत परचम लहराया।।


एकता बिना ना हो उन्नति ,

ना कही मान मिल पाये ।

एक बने हम सब मिलकर के,

तभी शान्ति सुख आए ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational