Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

RAJNI SHARMA

Inspirational

4  

RAJNI SHARMA

Inspirational

दुल्हन

दुल्हन

1 min
290


प्रफुल्लित- सुगठित मेरी दुल्हन,

तोड़े तन के सब विकारों को ,

जोड़ दे मन के सब झंकारों को,

*स्नेहिल दुल्हन , प्रीत की दुल्हन ।* 


अन्नपूर्णा की देवी वो कहलाए,

रसोईघर को सदा वो महकाए ,

भंडारों को करे अन्न संपन्न हित,

*स्नेहिल दुल्हन , प्रीत की दुल्हन ।* 


ममता छलके वो मृगनयनी ,

संघर्ष में हर्षित हंसिनी रागिनी,

त्याग की प्ररेणा, वो मंदाकिनी,

*स्नेहिल दुल्हन , प्रीत की दुल्हन।* 


वो लक्ष्मी वो दुर्गा शक्ति भवानी,

कर जाए मन में जो उसने ठानी,

खुशी में झूमें वो मदमस्त दीवानी,

*स्नेहिल दुल्हन , प्रीत की दुल्हन।।* 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational