Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kanchan Pandey

Abstract

4.7  

Kanchan Pandey

Abstract

दोहा

दोहा

1 min
369


१.भुखे भाव हैं प्रेम के, प्रेम कहां से पाय।

बिना प्रेम मन अब कहे,भाव मिले तर जाय।।


२. क्षण क्षण समय न काटिए,समय बड़ा बलवान।

पलक झपकते शाम हो , जीवन मिले श्मशान।।


३.विद्या धन उत्तम कहे,इसको सब कुछ मान।

भौतिक धन हंसकर कहे, विद्या प्रथम जान।।


४.जीवन रंगमंच कहें,अभिनय करें महान।

जीवन पल-पल मिट गई, मिटेगा न नाम।।


५.कर्म सब कुछ करा रहा, कलयुग का सच जान।

जैसा आप कर्म करें, वैसा हीं फल पान।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract