Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Swati Nema

Inspirational

3  

Swati Nema

Inspirational

दो रोटी

दो रोटी

1 min
207


दो रोटी को कमाने की खातिर, 

वो भी निकल पड़ा हैं जमाने से मुखातिफ 

सफल , रहा हो , हर वो व्यक्ति, 

जो अपनो की खातिर निकला हो, 

जैसे गुजारा उसने किया हो, 

पर घर के बिना, घर चलाया हों , 

ईश्वर भी शक्ति देते रहें बस, 

उन्हीं के आसरे तो वो यहां तक चलकर आया है , 

दो रोटी को कमाने की खातिर, 

वो भी निकल पड़े हैं जमाने से मुखातिफ, 

कितना दुःख और दिखाना चाहते, 

जरा धीरे ~ धीरे घाव दुःखाते हो , 

दर्द सहने की तो आदत हो गई, 

पर बेरहमी से इसे दिलाते हों, 

चार दिन और जी भर जी सकूं, 

बस इतना कारण निभाते हों ।


Rate this content
Log in