Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

धरती

धरती

1 min
266


 सिर मुकुट है श्रीनगर, सेव फल की भंडार रे;

हाथ हमारी राजस्थान है, असम मणिपुर नाम रे;

थार का मरुस्थल अपना है, चाय का बगान रे;

अपनी धरती अपना अम्बर, अपना हिन्दुस्तान रेI


दिल वालों की दिल्ली है, भारत की ये शान रे;

महलों का कलकत्ता है, गुलाबी शहर जयपुर रे;

धान का कटोरा छ.ग.,नदियों का शहर पंजाब रे;

अपनी धरती अपना अम्बर, अपना हिन्दुस्तान रे।


कंगारू का आस्ट्रेलिया, साँपों का देश जापान रे;

हिन्द का मोती श्रीलंका, एशिया पेरिस थाईलैंड रे;

पोप का शहर रोम है, विश्व की जन्नत फ्रांस रे;

अपनी धरती अपना अम्बर, अपना हिन्दुस्तान रे।       


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics