Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Inspirational

4  

J P Raghuwanshi

Inspirational

देवी वंदना

देवी वंदना

1 min
569


मैं आन परौ तोरे द्वार,

लाज राखो जगदम्बा।


कलियुग ने उत्पात मचायों,

मन,बुद्धि अरु चित्र बिगारो।

तुम्हीं करो संवार,

लाज राखो जगदम्बा।

मैं आन परौ--------


कुपथ मार्ग से सुपथ चलाओं,

काम,क्रोध, मद,लोभ भगाओं।

माया से करो पार,

लाज राखो जगदम्बा।

मैं आन परो--------


ब्रह्मा विष्णु पार न पावें,

ऋषि मुनि सब ध्यान लगावें।

हम बालक नादान,

लाज राखों जगदम्बा।

मैं आन परो--------


मैहर वाली मातु भवानी,

हैं मैया जी जग कल्याणी।

ले लो अब अवतार,

लाज राखो जगदम्बा।

मैं आन परो--------


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational