Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Yogesh Kanava

Tragedy

4.5  

Yogesh Kanava

Tragedy

छटपटा मर गयी नदियां

छटपटा मर गयी नदियां

1 min
386



भील सरीखा हृदय भोला , तनिक प्रतिघात नहीं ,

सूफी संतों का कहना है बिन प्रेम आदम ज़ात नहीं। 


चांदी से चमकते चाँद का कर कर इंतज़ार वो ,

ना रोई हो औंधे मुँह , ऐसी तो कोई रात नहीं। 


नून- तेल ,लकड़ी, का ही बस करते रहे जुगाड़ वो,

क़तरा -क़तरा पिघल गया जीवन , माँ सी रात कहीं। 


आग का अनुबंध लिए ,सूरज बढ़ रहा इस ओर ,

खुश फ़हमियों में ना जी , दिन है चांदनी रात नहीं। 


लील गए जंगल , छटपटा मर गयी नदियां सारी ,

आज के हालात हैं ये , कहानियों की कोई बात नहीं। 

 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy