Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

बर्फ बम्बई में

बर्फ बम्बई में

1 min
1.5K


अगर गिरती बर्फ, बम्बई में कहीं,

खुशी से पागल हो उठती मैं,

खेलती-कूदती, नाचती रहती,

शायद सर्दी के कपड़े भी नहीं पहनती।


चली जाती उस बर्फ में कहीं,

खेलती रहती स्नोमैन बना के,

उस ठंडी-ठंडी बर्फ बारी में,

शायद मैं छोटा सा अपना घर भी बना लेती।


फिर हो जाती मुझे सर्दी तेज,

पीती रहती गरम-गरम चाय मैं,

सुर-सुर सुरखिया लगाती रहती मैं,

उस भाप के लम्हों में खुद को संवारती रहती मैं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama