Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ragini Sinha

Inspirational

3  

Ragini Sinha

Inspirational

भारत के ललाट की बिंदी है हिंदी

भारत के ललाट की बिंदी है हिंदी

1 min
198


हिंदी हमारी मातृभाषा है,

बेहिचक हिंदी बोलो।

सुनो ,सुनाओ और लिखो।।

अंग्रेज छोड़ गए अंग्रेजी भाषा,

जो तेजी से अपना पैर पसार रही है।

हिंदी हमारी मातृभाषा ,

किसी कोने में में दुबकी पड़ी है ।

लोग हिंदी बोलने में शर्माते हैं 

जबकि अंग्रेजी बोल अपनी रोब जमाते है।

कैसा शर्म ,कैसा संकोच ,

हिंदी हमारी मातृभाषा है।

इसे दूर मत करो अपने आप से,

क्यूंकि हमारे

 भारत के ललाट की बिंदी है हिंदी



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational