Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Gordhan Suthar

Drama

5.0  

Gordhan Suthar

Drama

बचपन बीता

बचपन बीता

1 min
284


बचपन बीता, बीती बातें,

बीत गईं यह जवानी भी,

रही भागदौड़ ईधर ऊधर की,

चिन्ता रही बस कमाई की,


खो जाता हूँ मै गुम-सुम यारों,

जब याद आईं मुझे जवानी की,

चंचल मन सा बचपन था मेरा,

हरकतें थी मेरी बचकानी सी,


भाई-बहन का प्यार देखकर,

माँ दादी खुलकर मुस्कराईं थी,

भाई-बहन के झगड़ो से,

अक्सर होती घर में पिटाई थी,


महक आ जाती खुशियों की,

जब छुटकी पायल बजाती थी,

नींद भी आती बड़े सुकून से,

जब दादी कहानी सुनाती थीं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama