Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vijay Kumar उपनाम "साखी"

Inspirational

3  

Vijay Kumar उपनाम "साखी"

Inspirational

अपना क़िरदार

अपना क़िरदार

1 min
254


अपने किरदार को तू पहचान

ज़माने पर न दे तू कोई ध्यान,

सबके सब लोग यहां बेईमान 

तू मत बन साखी पापी इंसान,

तुझे पाना है,अपने लक्ष्य को,

पथ की शूलों से न हो परेशान,

तुझे डालनी है,ख्वाबो में जान

अपने किरदार को तू पहचान,

बनना है,जग में तुझे महान

आलस्य को त्याग दे तू इंसान,

हर मोड़ पे निभा अच्छा किरदार

मोह-बंधन की तोड़ दे दुकान,

तुझे बनना है,खुद का सुल्तान

अपने किरदार को तू पहचान।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational