Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Abstract Inspirational

4  

Sunil Kumar

Abstract Inspirational

आओ दीप जलाएं

आओ दीप जलाएं

1 min
607


आओ मिलकर दीप जलाएं 

अंधकार धरा का मिटाएं।

दीन-दुखियों के दर्द मिटाकर

खुशियां हम लुटाएं

आओ मिलकर दीप जलाएं।


भूला के सारे शिकवे-गिले

दिल से दिल मिलाएं

आओ मिलकर दीप जलाएं।


सजाकर घर-आंगन को 

गीत खुशी के गाएं

आओ मिलकर दीप जलाएं।

छोड़ विदेशी चीजों को

स्वदेशी हम अपनाएं

आओ मिलकर दीप जलाएं।

खत्म कर गोले-पटाखों को

इको फ्रेंडली दीवाली मनाएं

आओ मिलकर दीप जलाएं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract