Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bhattacharya Tuli Indrani

Classics

1.4  

Bhattacharya Tuli Indrani

Classics

জন্ম- মৃত্যু

জন্ম- মৃত্যু

1 min
2.2K


জীবন- মৃত্যু পায়ের ভৃত্য

চিত্ত ভাবনাহীন


জীবনের শেষে মৃত্যু দুঃখ দেয় না আমায়

তুমি বল আমি পাষাণ-হৃদয়...

আমি বলি, আমি মহাঋষি আমি মৃত্যুঞ্জয়।

আমি যে দেখেছি, মৃত্যুর পায়ে মৃত্যু আসে

ঘূর্ণি ঝড়ের অট্টহাস্যে হা হা করে হাসে 

কখনও সে আসে নীরবে-নিশীথে, জীবনের দেশে

শিঞ্জিনী রবে, মৃদুলে-মধুরে ব্রীড়াময়ী বেশে..

বন্দনা করি, বরণ করি যে মরন কে আমি

চিরসত্য কে করি যে স্বীকার...

বারে বারে নমি।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics