Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

କର୍ମଫଳ

କର୍ମଫଳ

2 mins
126



ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜୀବନେ ଭରି ରହିଥାଏ 

    ସତ୍ୟ ଧର୍ମ କର୍ମ ପଥ 

ଜୀବନ ସାଥିରେ କର୍ମ ରହିଥାଏ 

    ସାଥେ ଥାନ୍ତି ଜଗନ୍ନାଥ ।

କର୍ମ ବିନା ନାହିଁ କାହାର ଯେ ଗତି

     କର୍ମେ ବଞ୍ଚି ଥାନ୍ତି ସର୍ବେ

ବିନା କର୍ମେ କେବେ କିଏ ତିଷ୍ଠି ପାରେ

   ଜାଣଛ କୁହ ମାନବେ ?

ଯେମିତିକା କର୍ମ ଯିଏ କରିଥାଏ

    ସେମିତିକା ଫଳ ଭୋଗେ

ପାପ କରିଥିଲେ ନର୍କ ଭୋଗୁଥାଏ

    ଧର୍ମ ବଳେ ଚଳେ ସ୍ବର୍ଗେ ।

ମହା ଭାରତରେ ଅର୍ଜୁନେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ 

    କର୍ମ ଯୋଗ ବୁଝାଇଲେ

କର୍ମର ମହତ୍ତ୍ଵ କେତେ ଯେ ଗୁରୁତ୍ୱ

    ଅର୍ଜୁନ ତହୁଁ ଜାଣିଲେ ।

ଭଲ କର୍ମ କଲେ ମିଳେ ଭଲ ଫଳ

    ମନ୍ଦ କର୍ମେ ମନ୍ଦ ଫଳ 

କର୍ମ ଅନୁସାରେ ଫଳ ଭୋଗୁଥାଏ

   ନୁହେଁ ତା କେବେ ନିଷ୍ଫଳ ।

ଅହଲ୍ଯା ହରଣ କରିଥିଲେ ଇନ୍ଦ୍ର

    ସହସ୍ର ଯୌନି ହୋଇଲେ

ଶଙ୍ଖାସୁର ବେଦ ଚୋରି କରିଥିଲା

    ପ୍ରଭୁ ତାକୁ ବଧ କଲେ ।   

ସୀତାଙ୍କୁ ହରଣ କରିଣ ରାବଣ

    ରାମ ବାଣେ ନାଶ ଗଲା

ବିଭୀଷଣ ପାଦେ ଶରଣ ପଶିଲା

    ଲଙ୍କା ଅଧୀଶ୍ଵର ହେଲା ।

ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ପାଣ୍ଡବଙ୍କୁ ଈର୍ଷା କରି

    ରାଜ୍ୟ ଅଧିକାର କଲା

କୂଟ କପଟରେ ପଶାଖଳ କରି

   ଯୁଧିଷ୍ଠିଙ୍କୁ ହରାଇଲା ।

କୁରୁସଭା ତଳେ ଦୁଃଶାସନ ହସ୍ତେ    

    ଦ୍ରୌପଦୀ ବସ୍ତ୍ର ହରଣ ।

ଭୀମ ହସ୍ତେ ବାହୁ ଉତ୍ପାଟନ କରି

    କରିଲେ କେଶ ବନ୍ଧନ ।

ଦ୍ରୌପଦୀଙ୍କ କୋପ ଅନଳ ଅଗ୍ନିରେ

    ଅନ୍ତଃପୁର ଜଳି ଗଲା

ଉଲଗ୍ନ ହୋଇଣ ଭାନୁମତୀ ରାଣୀ

    କୁରୁ ସଭାରେ ମିଳିଲା ।

ଅନୟ ପାଇଁ ଗାତ ଯିଏ ଖୋଳି ଥାଏ

    ସେଇ ଗାତେ ପଡେ ସିଏ 

ବାମ ହାତ ପାପ ଡାହାଣ କେବେ କି 

    ନେଇଛି ଦେଖିଛ କିଏ ? 

ଅନ୍ୟ ବିପଦରେ ସାହା ଯିଏ ହୁଏ

    ତା ସାହା ହୁଅନ୍ତି ପ୍ରଭୁ

ପର ଉପକାର କରୁଥାଏ ଯିଏ

     ଭୋଗେ ସେ ଭଲ ଫଳକୁ ।

କର୍ମରେ ରହିଛି ଏଇତ ଜଗତ 

    କର୍ମରେ ପ୍ରାପତ ହରି 

କର୍ମ ଅନୁସାରେ ଫଳ ସେ ଦିଅନ୍ତି 

    ରଖନ୍ତି ନା ସେ କାହାରି ।

କର୍ମ ଅନୁସାରେ ନଳ ରାଜା ଦିନେ

   କାଟି ଥିଲେ ଘୋଡା ଘାସ

ସେଇ କର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଭୁ ରାମଚନ୍ଦ୍ର 

    ଯାଇଥିଲେ ବନବାସ ।

ଏ କର୍ମକୁ ଭଲ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥିଲେ

    ଆମ ପ୍ରିୟ ଗୋପବନ୍ଧୁ 

ବଳି ଦେଇଦେଲେ ନିଜ ପରିବାର 

   ଉତ୍ସର୍ଗ କରି ନିଜକୁ ।

ଜାଣନ୍ତରେ ଅବା ଅଜାଣତେ କିଏ

   ଯିଏ ଯେଉଁ କର୍ମ କରୁ

ନିସ୍ତାର ନାହିଁ ଏଇ ଜୀବନରେ

   ତାକୁ ତାହା କବଳରୁ ।

ଅଜାଣତେ ଯେବେ ନିଆଁ କିଏ ମାଡେ

    ଅଗ୍ନିକି ଛାଡେ ତାହାକୁ

ଭୋଗିବାକୁ ପଡେ କଲା କର୍ମ ଫଳ

    ଏଇ ଜୀବନେ ନିଜକୁ ।

ତେଣୁ ଏ ମାନବ ହୁଅ ସାବଧାନ

    ଭଲ କର୍ମେ ଦିଅ ମତି

ଏ ଭବ ସାଗରୁ ଉଦ୍ଧାର ପାଇବ

    ମିଳିବ ହେ ସଦଗତି । 

ଅନ୍ୟର ଅନିଷ୍ଟ ମନୁ ପୋଛି ଦିଅ

    ଚାଲ ଭଲ କର୍ମ କରି   

ଭଲ କର୍ମ କଲେ ମାଆ ସାହା ହେବେ

    ରଖିବେ ସେ ଚକ୍ରଧାରୀ ।  



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract