Amarnath Barick

Children

4  

Amarnath Barick

Children

ବର୍ଣ୍ଣବୋଧରେ ନୀତିଶିକ୍ଷା

ବର୍ଣ୍ଣବୋଧରେ ନୀତିଶିକ୍ଷା

1 min
324


ଅ ଅଳସୁଆ ହେବ ନାହିଁ ଜୀବନେ

ଆ ଆଦର କରିବେ ତୁମକୁ ଜନେ ।


ଇ ଇହଧାମେ ନିତି ପୂଜି ଶାରଦା

ଈ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଭକ୍ତି କରିବ ସଦା ।


ଉ ଉଠିବ ଶେଯରୁ ଯେତେ ସଅଳ

ଊ ଊଣା ହେବ ନାହିଁ ଆୟୁଷ ଫଳ ।


ଋ ଋଣ ନେବ ନାହିଁ କେବେ ଜୀବନେ

ୠ ୠଷି ମୁନୀ ଲେଖିଛନ୍ତି ପୁରାଣେ ।


ଏ ଏମିତି ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟା ପାଳିଲେ

ଐ ଐଶ୍ୱର୍ଯ୍ୟ ଲଭିବ ନିଶ୍ଚୟ ପିଲେ ।


ଓ ଓଁକାର ଶବଦ ଜପିବ ନିତି

ଔ ଔଷଧ ପ୍ରମାଣେ ଜଗତ ଜିତି।


କ କଥା କହୁଥିବ ମଧୁର ସ୍ୱରେ

ଖ ଖଳ ପ୍ରକୃତିରୁ ରହିବ ଦୂରେ ।


ଗ ଗଗନ ସଦୃଶ ହୁଅ ନିର୍ମଳ

ଘ ଘେନ ରାମ କୃଷ୍ଣ ନାମ ଯୁଗଳ ।


ଙ ଡର ରଖିଥିବ ପାପ କର୍ମକୁ

ଚ ଚଳିବ ତେବେଟି ସ୍ୱର୍ଗ ଧାମକୁ ।


ଛ ଛଳନା ନକଲେ କାହା ସାଥିରେ

ଜ ଜାଗା ମିଳିଯିବ ବୈକୁଣ୍ଠପୁରେ ।


ଝ ଝଗଡ଼ା ଝାମେଲା ନକଲେ କେବେ

ଞ ଜ୍ଞାନୀ ବୋଲି ଜନ ନିଶ୍ଚେ କହିବେ।


ଟ ଟଙ୍କା ଗଣି କାରବାର କରିବ

ଠ ଠକାମି ଗୁଣ ବର୍ଜନ କରିବ ।


ଡ଼ ଡମ୍ବରୁଧର ସେହି ବାବା ଭୋଳା

ଢ଼ ଢାଲ ପିନ୍ଧି କରନ୍ତି ଲୀଳାଖେଳା ।


ଣ ନଇଁଥିଲେ ତାଙ୍କ ପାଦରେ ମଥା

ତ ତହିଁରୁ ହୋଇବ ଜଗତଜିତା ।


ଥ ଥକାମନ ଥରେ ଭଜ ତାହାଙ୍କୁ

ଦ ଦରଶନ କର ମହାଦେବଙ୍କୁ ।


ଧ ଧନ ଅରଜନ ଲୋଭରେ ରହି

ନ ନକହିବ ମିଥ୍ୟା କଥାଟି କେହି ।


ପ ପାପ ଛାଡ଼ି ତୁମେ କର ଧରମ

ଫ ଫାସରେ ନହେଲେ ବାନ୍ଧିବ ଯମ ।


ଵ ବଣ ଜଙ୍ଗଲକୁ କାଟିବ ନାହିଁ

ଭ ଭରପୁର ଚାରା ରୋପିବ ନେଇ।


ମ ମନକୁ ନିଶ୍ଚଳ ରଖିବା ପାଇଁ

ଯ ଯିବ କସରତେ ସକାଳୁ ଧାଇଁ ।


ର ରହିବ ସୁଖରେ ସାରା ଜୀବନ

ଳ ଲୟ ରଖି ଭଜ ହେ ପଞ୍ଚାନନ।


ଵ ବନମାଳୀ ତୋତେ କରିବେ ପାରି

ଶ ଶରଣ ଚରଣେ ରଖିବୁ ହରି।


ଷ ଷଡ଼ରିପୁ ତୋର ସେହି ହରିବେ

ସ ସମର୍ପଣ ହୁଅ ତାଙ୍କରି ପାଦେ ।


ହ ହରି ଭଜୁଥିଲେ ଶୁଣ କୁମର

କ୍ଷ କ୍ଷୟ ହେବ ଦୁଃଖ କ୍ଳେଶ ତୋହର ।


ୟ ଯିବୁ ନାହିଁ ଅବାଟରେ ମନୁଆ

ଲ ଲାଗିବ ନହେଲେ ପାଦରେ ନିଆଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Children