Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ବହି

ବହି

1 min
202



ବହି ଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ

ସବୁରି ମନର ସାଥୀଟିଏ

ମୋ ପାଖରେ ପର ଆପଣା ନ ଥାଏ

    ସଭିଁଙ୍କି ମୁଁ ଭଲ ପାଉଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ ।


ମୋ ପାଇଁ ଅକ୍ଷର ଶିଖି ଥାଏ

ନିଜେ ଲେଖି ନିଜେ ପଢୁ ଥାଏ

ଅ ଠାରୁ ଲ ଯୁକ୍ତାକ୍ଷର ଆଦି

   କେତେ ମାତ୍ରା ସନ୍ଧି ଶିଖି ଯାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ ।


ସବୁ ପରାଣର ମିତଟିଏ

ବାଉଁଶ ଦେହରୁ ଛପା ଯାଏ

କେତେ ଯତନରେ ସାଇତି ସେ ରଖି

   ମନ ଧ୍ୟାନ ଦେଇ ପଢୁ ଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ ।


ଧନୀ ବା ଗରିବ ହେଉ ସିଏ

ମୋତେ ଯେ ସାଇତି ରଖିଥାଏ

ତା ପାଖରେ ମୁଁ ଯତନରେ ରହି

   ଜ୍ଞାନର ଆଲୋକ ଭରି ଦିଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ ।


ପାଠକ ମନର ସାଥିଟିଏ

ମୁଁ ତାକୁ ବେଶୀ ଭଲ ପାଏ

ମୋତେ ପାଇ ସିଏ ଦୁଃଖ ଭୁଲି ଥାଏ

   ମୋ ଭିତରେ ସିଏ ହଜି ଯାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହିଟିଏ ।


ମୋ ଭିତରେ ସତ ଲୁଚି ଥାଏ

ପଢେ ଯିଏ ସିଏ ଜାଣି ଥାଏ

ପଣ୍ଡିତଙ୍କ ପାଖେ ଦିବ୍ୟ ଜ୍ଞାନ ମୁଁ 

  ଅଜ୍ଞାନୀ ପାଖରେ ଯୁକ୍ତି ହୁଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


କେତେ ଜ୍ଞାନ କେତେ ଭାଷା ଥାଏ

ଯାହା ଇଚ୍ଛା ଯିଏ ବାଛି ନିଏ

ଯତନରେ ରଖି ମୋତେ ଯିଏ ପଢେ

   ତାର ଆପଣାର ହେଇଯାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


ଗୀତା, ଭାଗବତ, ରାମାୟଣ

ଅନେକ ପୋଥି ମୋ ଦେହେ ଜାଣ

ଅଗାଧ ଜ୍ଞାନର ଭଣ୍ଡାର ସାଜି ମୁଁ 

    ତନୁ ମନ ସବୁ ମୋହି ଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


ମନର ବାନ୍ଧବୀ ସାଜି ଥାଏ

ମନ ଜାଣି ତାକୁ ମୋହୁ ଥାଏ

କବିର ମନର ଭାବନା ରାଇଜେ

   ପ୍ରେମ ଶବ୍ଦତୂଳୀ ଆଙ୍କି ଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


ସବୁ ଜୀବନର ସାଥି ହୁଏ

କାହାକୁ ଧୋକା ନା କେବେ ଦିଏ

ଚିର ଦିନ ତାର ସାଥେ ରହି ତାକୁ

   ଜ୍ଞାନର ଭଣ୍ଡାର ବାଣ୍ଟୁ ଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


ମୋ ପାଇଁ ପାଠ ପଢି ସିଏ

ଜ୍ଞାନୀ ପଣ୍ଡିତରେ ଗଣା ହୁଏ

ଦେଶ ବିଦେଶରେ ଯଶ ଖ୍ୟାତି ଅର୍ଜି

  ସୁନାମ ଅର୍ଜି ସେ ବ୍ୟାପି ଯାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


ନିଃସଙ୍ଗେ ସାହାରା ହୋଇଥାଏ

ପ୍ରେମିକା ସାଜି ମୁଁ ପାଖେ ଥାଏ

ଶେଷ ସମୟରେ କେତେ ମୁଁ ନିଜର

    ଭଲ ପାଏ ଯିଏ ଜାଣିଥାଏ ।

ବହିଟିଏ ମୁଁ ବହି ଟିଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract