Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

marathi abhang

Classics

2.8  

marathi abhang

Classics

कृपा करी पंढरीनाथा

कृपा करी पंढरीनाथा

1 min
8K


कृपा करी पंढरीनाथा । दीनानाथ तूं समर्था ॥ १ ॥


अपराध करीं क्षमा । तुझा न कळे महिमा ॥ २ ॥


करीं भक्ताचा सांभाळु । अनाथाचा तूं कृपाळु ॥ ३ ॥


आम्ही बहुत अन्यायी । क्षमा करी विठाबाई ॥ ४ ॥


आलों पतीत शरण । पावन करीं नारायण ॥ ५ ॥


पापी अमंगळ थोर । कृपा करीं दासावर ॥ ६ ॥


मी तरी अवगुण बहुत । दयाकरीं पंढरीनाथ ॥ ७ ॥


दयासागरा अनंता । कृपा करीं पंढरिनाथा ॥ ८ ॥


तुझें नामामृत सार । नरहरि जपे निरंतर ॥ ९ ॥



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics