Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

marathi abhang

Classics

2  

marathi abhang

Classics

शून्यापरतें पाही तंव शून्य

शून्यापरतें पाही तंव शून्य

1 min
7.3K


शून्यापरतें पाही तंव शून्य तेंही नाहीं ।

पाहाते पाहोनि ठायीं ठेवियलें ॥ १ ॥


कैसागे माये हा तारकु दिवटा ।

पंढरी वैकुंठा प्रगटला ॥ २ ॥


न कळे याची गती आदि मध्य अंती ।

जेथें श्रुति नेति नेति प्रगटल्या ॥ ३ ॥


मुक्ताई सप्रेम विठ्ठल संभ्रम ।

शून्याहि शून्य समशेजबाजे ॥ ४ ॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics