Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neerja Sharma

Abstract

3  

Neerja Sharma

Abstract

स्वाद की दुनिया

स्वाद की दुनिया

1 min
12.3K



क्या चीज़ बनाई है भगवान ने

जीभ मेरे दोस्तों

जब देखो लार टपकाए

स्पाइसी पर तो

चटकारे लगाए ।


मिर्च-मसाला

आँखों में पानी

फिर भी .....

स्वाद की दुनिया

और भी बुरकाए।


कुछ लोग तो बस

स्वाद ही जाने

मसाला सही है

यह न पहचाने

बस स्वाद ही चाहे ।


हर रोज बढ़ती बीमारियाँ

कोई खास वजह नहीं

सबसे पहले मसाले देखें

मिलावट का जमाना

फिर क्यों पछताना ।


स्वाद की दुनिया

रखना यही ध्यान

मिलावटी मसालों को बाय

घर के तैयार या ब्राँड ही लाए

स्वाद भी बढ़े व स्वास्थ्य भी पाए।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract