Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4  

V. Aaradhyaa

Inspirational

स्कन्द माता पांचवाँ रूप

स्कन्द माता पांचवाँ रूप

1 min
333


आज हम स्कन्दमात की वन्दना गाएं ,

चलो, माता रानी का दर्शन कर हर्षाए !


समस्त वसुधा में ममता का प्रतिरूप , 

स्कंदमात की महिमा ये जननी का स्वरूप !


उनके आगमन से छाया पुलक और उमंग ,

माता का हल्दी और कनक के समान रंग !


केले का भोग भाए और माँ को भाए खीर,

सकन्द माता हैं विलक्षण अति धीर गंभीर !


माँ का यह बेहद सुन्दर पावन पाँचवां है रूप ,

कार्तिकेय गोद में लिए माता लगती हैं अनूप!



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational