Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Moren river

Inspirational

3  

Moren river

Inspirational

शिक्षक

शिक्षक

1 min
189



एक शिक्षक

कच्ची मिट्टी में …

शीतल जल देखता है…

तभी तो घट गढ़ता है।


एक शिक्षक

आज मैं कल देखता है…

तभी तो आज पर जीवन निवेश करता है ।


एक शिक्षक…

सपनों में जीवन देखता है ।

तभी तो उन्हें जीवंत करने का प्रयास करता है ।


एक शिक्षक….

जब स्वयं खपता है….

तभी तो स्वर्णिम युग निर्माण फलता है।


एक शिक्षक …

जब सच में शिक्षक होता है….

तब परिवर्तन स्वतः ही दिखता है ।


एक शिक्षक……

जब शिक्षकत्व स्वयं का भूलता है…

तभी पतन वह हाथों अपने स्वयं सृजित करता है ।

सच! पतन वह हाथों अपने स्वयं सृजित करता है ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational