Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Alok Mishra

Inspirational

4  

Alok Mishra

Inspirational

शिक्षक होने की अनिवार्य शर्त

शिक्षक होने की अनिवार्य शर्त

1 min
405


पूछा गया- 

एक शिक्षक होने की

क्या है अनिवार्य शर्त ? 


किसी ने कहा- शिक्षा की डिग्री 

किसी ने भरपूर ज्ञान

किसी ने शिक्षण कला और

किसी ने कहा ये सब कुछ


पर सबसे खूबसूरत उत्तर देते हुए

कह गया कोई-

'जरूरी है उसमें 

वयस्क होते हुए भी

जीवित हो एक बच्चा।'


(सभी शिक्षकों को नमन)


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational