Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Govardhan Bisen

Abstract Inspirational

4.8  

Govardhan Bisen

Abstract Inspirational

शांत सुरीली लताजी

शांत सुरीली लताजी

1 min
478


ल  = लता दिदी दुनियामा

ता  = ताल सुर सजावसे ।

जी = जीवनमा संगीतला

को = कोसो दूर बिखारसे ।।१।।


बि = बिखरसे सप्तसूर

ना = नामवंत गायिकीको ।

आ = आज ओको सिरपर

ता = ताज सूर सम्राज्ञीको ।।२।।


शां = शांत सुरीली लताजी

त =  तक्दिरकी ओजवती ।

भ = भगवान की सुपुत्री

या =  याहा बनी सरस्वती ।।३।।


सा = सात स्वरकी सम्राज्ञी,

रे   = रेश्मी गानाकी कोयार ।

ग  = गरो सूर आयकके,

म  = मन होसे तृप्ताहार ।।४।।


प  = परमानंदको भाव,

ध  = धरापर बिखरती ।

नि  = निरंतर जीभ तोरी,

सा  = साक्षातच सरस्वती ।।५।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract