Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Indra narayan Rai

Inspirational

4  

Indra narayan Rai

Inspirational

"रंगों का गीत "

"रंगों का गीत "

1 min
491



हरा देख कर हरा ही सूझता , देखो तो जिस ओर ।

काला अक्षर भैंस बराबर , करना मत यूँ शोर ।


लाल लंगोटी धारी बाबा , भक्ति करे बखान ।

पीला पहना चले शान से , शादी मन में ठान ।।


नीला पहने नीलू बेटा , कहे एक आसमान ।

धरती पर मैं दूसरा नीलू , रखता वैसी शान ।।


रंग बैंगनी लिए है बैंगन ,  इठलाता है जान ।

किन्तु काँटों ने सब छीना , उसका सब सम्मान ।। 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational