Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Indra narayan Rai

Inspirational

4  

Indra narayan Rai

Inspirational

"तुम  बढ़े चलो जीवन पथ पर "

"तुम  बढ़े चलो जीवन पथ पर "

1 min
476



 चाहे प्रतिकूल रहे सब भी, 

       तुम बढ़े चलो जीवन पथ पर । 

 संघर्ष करो विश्वास रखो ,

        बस चले चलो अपने रथ पर ।।


प्रारम्भ किया तो अर्द्ध हुआ, 

        फिर शेष तो पूरा होना है ।

अनुकूल सभी हो जाएँगे, 

        यह सोच धैर्य न खोना है ।।


कर घोर परिश्रम कर्म करो ,

     प्रतिफल मीठा होगा निश्चित । 

अनभिज्ञ नहीं इससे कोई, 

    जीवन रहस्य सबको है विदित ।।  


कृतज्ञ रहेगा जग सारा ,

      तेरा मेहनत-फल देख यहाँ ।

पथ -दर्शक होंगे कर्म तेरे ,

      तुझसा कर्मीष्ठ मिलते हैं कहाँ ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational