Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manju Rai Sharma'Queen '

Inspirational

4  

Manju Rai Sharma'Queen '

Inspirational

प्राण वायु

प्राण वायु

1 min
315


हम तुमसे क्या माँग रहे थे 

बस देते ही रहे I 

मिटा के अपना जीवन 

तुम्हे संवारते ही रहे I 


फल-फूल दिया 

थके तो ममता भरी छाँव दी I 

घर- आगन को सजाने हेतु 

वंदनवार की सौगात दी I 


अपने तन का त्याग कर 

तुम्हारी क्षुधा अग्नि शांत की I 

सांस तुम्हारी चलने हेतु 

प्राण वायु भी दान की I 


हमसे बस तुम पाते रहे

जीवन पाने की बस आस की I 

अपनी आधुनिकता की दौड़ में

थी ध्येय वन - गृह विनाश की I 


भविष्य अपना आप तुमने बिगाड़ा

अपने प्रिय वृक्ष मित्र को त्यागाI 

यही प्रकृति का तांडव है 

कृत्रिम प्राण वायु की खातिर

फिरता तू मारा - मारा I 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational