Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sumit. Malhotra

Inspirational

4  

Sumit. Malhotra

Inspirational

नरक की कल्पना।

नरक की कल्पना।

1 min
285


कहते है कि ये काम, क्रोध, लोभ व मोह माया सदा, 

इन सभी का तन-मन-धन से करना होगा अंत सदा। 


विद्धानों ने बताया ये सभी नर्क के सभी द्वार हैं होते, 

नरक की कल्पना जो पढ़ते व सुनते सोच डरते सदा। 


यारों हमें ये नरक कल्पना में डरावना बहुत है लगता, 

हमनें तो जीते जी ही जिसे देखकर परख़ा व समझा। 


इंसान जीवित स्वर्ग और नरक में जा नहीं है सकता, 

मरा हुआ इंसान बताता नहीं तो दोनों है लगता यहीं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational