Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

4.5  

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

नहीं बचने वाला

नहीं बचने वाला

1 min
285


मैं भी जिंदगी में नहीं बचने वाला।

तू भी जिंदगी में नहीं बचने वाला।


चलो अब करो ना ये कड़वी बातें।

ना तू पचने वाला न मैं पचने वाला।


इंसानियत को कैसे खतरे में डाला।

ना तू बचने वाला न मैं बचने वाला।


अहं पालता है बनाकर दुमहले।

ना तू बसने वाला न मैं बसने वाला।


फिरकी जब लेगा वो ऊपर वाला 

ना तू बचने वाला न मैं बचने वाला।


खूँ से रंगा है 'सुओम' हर निवाला

ना तू रचने वाला न मैं रचने वाला।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract