Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anju Gupta

Inspirational

3.9  

Anju Gupta

Inspirational

मैं शिक्षक

मैं शिक्षक

1 min
170


मैं शिक्षक, मैं भविष्य निर्माता

कच्ची माटी में, बोऊँ सदगुण के बीज।

जो धीरे-धीरे... बन नवांकुर

बदल रहें हैं अपना आकार।


मेरी बगिया के, अनगिनत बीज,अनगिनत पौधे,

कर रहे हैं सुगंधित इस धरा को बन...

वैज्ञानिक, राजनीतिज्ञ,व्यवसायी,

वकील-खिलाड़ी, डॉक्टर-इंजीनियर ,

मैनेजर-कलाकार और कुछ मेरी तरह ही...

बन शिक्षक बन भविष्य निर्माता बोने लगे हैं

कच्ची माटी में, सदगुण के बीज।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational