Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neerja Sharma

Abstract

3  

Neerja Sharma

Abstract

खोज

खोज

1 min
12.2K



खोजे बहुत सी करी होंगी हमने 

मगर न कोई खोज ऐसी करी है 

जो करोना का डर मन से भगा दे 

जीवन काो सुकून की राह चला दे ।


बड़ी -बड़ी बीमारियों का इलाज खोज पाए 

ब्रह्माण्ड का भी चक्कर लगा कर आए

चाँद तारों की गिनती कर के लौट आए 

पर एक वायरस का वैक्सीन न खोज पाए।


जिस दिन ये खोज हो जाएगी पूरी 

जिंदगी फिर न किसी को लगेगी अधूरी 

हर चेहेरे पर मुस्कुराहट होगी एकदम पूरी 

मिट जाएगी दुनिया से ये आपसी दूरी ।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract