Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

जंग छिड़ी है !

जंग छिड़ी है !

1 min
237


आप बीती लिखूँ कि जग बीती ,

इसी उधेड़ बुन में कई अर्सों गुज़रे।

फिर लगा कि आपसे कह डालूं ,

फिर सोचा कि आप न समझेंगे,

कि मुझमें तो जंग छिड़ी है।

आज लिखना ही मुनासिब समझा ,

ज़रूरी था क्या ?

जैसा था वैसा ही रहता।

ना आप कहते न मैं सुनती ,

ना मैं बोलती, ना आप सोचते।


ख़्वाहिश ,ज़रूरत, नाम के परे है यह,

या फिर जग हसाई ?


आप कहते हैं, दिल की सुनो ,

पर आप तो दिमाग से काम लेते हैं।

मुझमें तो जंग छिड़ी है I कभी दिमाग़ हावी,कभी दिल क़ाज़ी।


आप को पता है , आप ज़रुरत से ज़्यादा अच्छे हैं ?


यहाँ तो जंग छिड़ी हैI


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy