Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nand Kumar

Inspirational

4  

Nand Kumar

Inspirational

जीवन में नित आगे बढना

जीवन में नित आगे बढना

1 min
226


जीवन में नित आगे बढना , 

कदम न अपने पीछे करना।

निष्ठा साहस धैर्य सजगता , 

को धारण कर चलते रहना ।।


विकट परिस्थिति बाधाओं से ,

कभी न विचलित होना ।

सदा लक्ष्य की ओर देखना ,

चूक न तुम कोई करना ।।


गिरतो को सम्बल देना तुम ,

नही किसी को गिराना ।

उन्नति पथ के बनकर गामी ,

फूलों सा खिलकर मुस्काना ।।


अपनो का हो साथ दूर फिर ,

मंजिल ना रह जाती ।

स्वयमेव चयन लक्ष्मी करती ,

नित ऊंचाई बढती जाती ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational