Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Purohit

Inspirational

3  

Anita Purohit

Inspirational

हम कहाँ हैं

हम कहाँ हैं

1 min
283



एक झंडा,कई झंडे 

एक देश खंड कितने 

फिर रिश्ता तेरा मेरा 

बस मैं और तू का 

मिलकर बने जो एक 

वो हम कहाँ हैं ?


पूजा तेरी ,अरदास मेरी 

सज़दा तेरा प्रार्थना मेरी 

एक है उसने जो सबकी 

वो भक्ति कहाँ है ?


कुछ खोकर कुछ पाकर 

सदियों के फ़ासले तय कर 

जन्मों की रहगुज़र पर 

पहचान एक जो पाई 

वो मानवता कहाँ है ?


खोजो उसे कहीं गुम है वो 

ढूँढो उसे यहीं कहीं है वो 

मिलकर एक बनाए जो 

हमारा वो ‘हम’ कहाँ है ?


       


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational