Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajiv Jiya Kumar

Abstract Classics Inspirational

4  

Rajiv Jiya Kumar

Abstract Classics Inspirational

⚡हैवानियत तारी है।===========

⚡हैवानियत तारी है।===========

1 min
214


सङक पर पटक रहा वह सर

बदन कांप रहा थर थर,

हो रहे टेढे मेढे पल पल

उसके पैर और हाथ।।


न होती हालत ऐसी उसकी

गर होता उसे किसी का साथ,

सामने वह हलवाई

उसे हालत पर इस 

थोड़ी भी दया न आई।।


गुजर गए पास नेताजी भाई

हालत देख उन्हेें आई उबकाई,

गुजरते अगल बगल से वे राहगीर 

बेखबर,बेरहम कि पड़ा बेसुध 

इस राह पर,इस राह का बगलगीर।।


मैं हैरान उस तक आया

सहलाया दबाया 

चेतना उसकी लौटी

मानो नवजीवन उसने पाया,

पर था अब मैं घबराया 

कि नियति क्या होगी यही हमारी

हैवानियत होगी क्या यूँ ही तारी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract