Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jahanvi Tiwari

Inspirational

4  

Jahanvi Tiwari

Inspirational

एक सशक्त सोच

एक सशक्त सोच

1 min
282


एक सशक्त सोच, 

जो इंसानों का नाता,

इंसानियत से जोड़ दें,

किसी बेसहारे को हम ना ,

यूं ही अकेला छोड़ दे,

ऊंच-नीच भेदभाव की ,

सोच से नाता तोड़ दें,

जरूरतमंद और बेसहारों की तरफ,

हम अपना मदद भरा हाथ बढ़ाएं,

अपनी खुशियों में उनको शामिल करें ,

खुले दिल से उनको अपनाएं,

काश इस देश के हर नागरिक को ,

इतना ज्ञान हो जाए,

यह भारत देश महान है और महान हो जाए।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational