Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

shekhar kharadi

Inspirational

4  

shekhar kharadi

Inspirational

द्रौपदी मुर्मू जी

द्रौपदी मुर्मू जी

1 min
441


निकली हैं

जंगल, पहाड़ से

एक सशक्त प्रतिभा

सौम्य सादगी से भरा

शांत व्यक्तित्व लेकर ,

न कभी वाद-विवाद

न कभी आरोप-प्रत्यारोप

साफ़ सुथरी छवि लेकर ,

संघर्ष की महागाथा से

मन-मस्तिष्क के पटल पर

जिसने छोड़ी अमिट छाप

ओड़िशा से दिल्ली तक

वो है आदिवासी महिला

श्रीमती द्रौपदी मुर्मू जी

स्नेह से, गर्व से, सम्मान से

सर्वोच्च पद की राष्ट्रपति ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational