Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Inspirational

4  

J P Raghuwanshi

Inspirational

"दीवाली"

"दीवाली"

1 min
508



कातक में आ गई दीवारी,

भैया कर लो तैयारी।


घर आंगन की कर लो सफाई।

पूजन घर की कर लो पुताई।

गलियां लगें प्यारी-प्यारी,

भैया कर लो तैयारी।

कातक में-------


बाजार जा कै दिया ले आओं।

पूजन थाली खूब सजाओं।

रंगोली फूलों वारी,

भैया कर लो तैयारी।

कातक में------


मीठा तेल दीपक में भर लो।

गोल-गोल बाती बना के धल लो।

बना लो मिठाई बहुत सारी,

भैया कर लो तैयारी।

कातक में-------


माता लक्ष्मी खों खूबै मनाओं।

भर भर थाली दीपक जलाओं।

फुलझड़ी जलाओं लड़ियों बारी,

भैया कर लो तैयारी।

कातक में-------


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational