Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anindya Biswas

Romance Others

3  

Anindya Biswas

Romance Others

জীবন সাথী

জীবন সাথী

1 min
224


হৃদয়পটে উদ্ভাসিত হয় তোমার কাজলহরিন চোঁখ;

তোমারি নয়নে হারায় আমার লোক পরলোক,


জীবনসংগ্রামের থেকে মুক্তি দেয় তোমার হাতের ছোঁয়া;

তোমাকে এক পলক না দেখলে জীবন ধোঁয়া ধোঁয়া,


তোমার কোলে ঘুমালে আসে অনাবিল প্রশান্তি;

নিজের চোখের জলে শান্ত করো আমার পৃথিবীর অশান্তি,


কি বলে যে ডাকি তোমায়; কম পড়ে যায় ভাষা,

সারাজীবন থাকবে আমার; এই শুধু মনের আশা।



Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Romance