Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nityananda Banerjee

Classics Fantasy

4  

Nityananda Banerjee

Classics Fantasy

একদিন রাতে

একদিন রাতে

1 min
314


মেঘেরা নির্বিকার শুন্যে

ততোধিক নির্লিপ্ত তোরা,

জলবায়ু বদলানোর জন্যে

আবহাওয়া আরবীয় ঘোড়া।

পায়ুমূলে শব্দের ভীড়,

মুকমুখে নাসিকার গর্জন,

পয়োধরা স্বপ্নের নীড়

বহমান সন্ত্রাসী তর্জন ।

অবগাহন সাগরের জলে ;

বালুচরে অসহায় মীন,

রক্তাভ কর্কট দলে ;

বালুকেলি করে রাতদিন।

বরষার পিঞ্জর ফাঁকা ;

ঝড়ঝঞ্ঝার এক রাতে,

হৃদয়ে ছবিখানা আঁকা ;

বন্ধু তোমারই সাথে।



Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics