Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Utso Bhattacharyya

Abstract Tragedy

3  

Utso Bhattacharyya

Abstract Tragedy

অতীতচারী

অতীতচারী

1 min
212


কী লাভ কী বা ক্ষতি—

বোঝে না অবুঝ মন৷

মোহের বাঁধনে বাঁধা পড়ে

মায়ার জগতে ঘুরে মরে৷

অতীতচারী হয়ে ওঠে

ইতিহাসের রথে চেপে৷

বর্তমান 'অতীত' হয়ে

ভবিষ্যতে ছুটে চলে৷

মায়াময় বিচরণে

বেড়ে ওঠে রিক্ততা৷

বর্তমানে বাঁচতে পেরে

জীবন হোক পূর্ণ৷

চাওয়া পাওয়ার হিসেবখাতা

বিলীন মহাশূন্য৷

অতীতচারী তবুও যে মন৷

দেহান্তরেই বিসর্জন৷



Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract