Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Joydeep Chakrabortty

Abstract Romance Others

5  

Joydeep Chakrabortty

Abstract Romance Others

আগুন লুকিয়ে আছে নিভে যাওয়া প্রেমে

আগুন লুকিয়ে আছে নিভে যাওয়া প্রেমে

1 min
695


 


চিবুকের নীচে গুপ্তধন।

কান্নার ভেলা উঁকি ঝুঁকি মারে।

গাছ-কোমর শাড়ী জড়িয়ে আছে-

শীতঘুম স্নাত অজগরের মত।

শরীরের অলস সন্ধিস্থলে,

স্বেদলিপ্ত সরীসৃপ গড়াগড়ি খায়।

দুচোখের তারায় সান্ধ্যানিকের শিখা-

দপ করে জ্বলে, মিলিয়ে যায়।

সবার অলক্ষ্যে সূচনা দাবানলের।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract