Lopamudra Parida

Inspirational

4  

Lopamudra Parida

Inspirational

ପ୍ରତିପକ୍ଷ

ପ୍ରତିପକ୍ଷ

3 mins
308



ଶୀର୍ଷକ: କୁକୁର
______________

ଆମ ଗାଁ ଆଡେ ହଉ କି ଆମ ପୁରୀ,କଟକ ଆଡେ ହଉ ଖଣ୍ଡେ ରାତିଆ ଶୁଖିଲା ବାସିରୁଟି ହାତରେ ଦିଶିଲା ପରି ଧରି ଯଦି ତମେ ଦାଣ୍ଡ କୁ ବାହାରିଲ ଦୌଡ ଲଗେଇଲା ପରି ଅନ୍ଯୁନ ଗଣ୍ଡାଏ କି ପାଞ୍ଚୋଟି ଲହଲହ ଜିଭ ଲାଞ୍ଜ ସହ ଉଭା ହେବେ ଏମାନେ ।ଏମିତି ଚାହିଁବେ ଯେମିତି କହୁଛନ୍ତି, " ହେ ମାଆ ଅନ୍ନପୂର୍ଣ୍ଣା, ହେ ଲୋକ ମାତା, ହେ କଲ୍ଯାଣୀ ଆମ୍ଭକୁ ସେଇ ଅମୂଲ୍ଯ ରୁଟି ଟୁକୁଡା କେତୋଟି ଦେଇ ସତୀର୍ଥ କର ।ଆମ ଉଦରଟି ମାନ କୃତାର୍ଥ ହେଉ ।"

ଆଉ ନିଜ ନିଜ ଭିତରେ ଏମିତି ଚହାଁ ଚୁହିଁ, ଘିଡିର୍ ଘିଡିର୍ ନାଳଗଳା,ଆଖି ତରଟା କରୁଥିବେ ଯେ ସାତଶତ୍ରୁ ବି କହିବ ," ବୋଉ ଲୋ ! " । ଏଇଲେ କୁ ଏଇଲେ ମହିବିଦାରଣ, ଯୁଦ୍ଧଂ ଦେହୀ ଚାହାଣୀ ।

ତମେ ରୁଟିଟି ଛିଣ୍ଡେଇ କୁଟୁରା କୁଟୁରା କରି ପକେଇ ଦେଲ ମାନେ ହରିବୋଲ ।ମନୋରଞ୍ଜନ ର ସମୟ ।କିଏ ଜିତିଲା, କିଏ ଲାଗିଗଲା ଆଉ ପୁଣି କିଏ ପଛେଇଲା କି ଗଳିଗଲା ... ଖୋରାକ ମସ୍ତିଷ୍କର ।ପୁରା ଅଧଘଣ୍ଟିଆ ଟାଇମ୍ ପାସ୍ ।

ତୁମେ ରଜା, ସିଏ ସବୁ ସୈନ୍ଯଛାଉଣୀ ।

ସେଇ ରୁଟି ତ ଆଉ ,ଯାହା ପାଇଁ ସବୁ ଜାତିରେ ଭୀତି ।

ହେଲେ ଏଠି ,ଏ ମହାନଗରରେ ......

କାଲି ରାତିରେ ପିଲେ ସାଙ୍ଗ ଜନ୍ମ ଦିନକୁ ଗଲେ ।ଆଡୁସାଡୁ ବହେ ଗଳସ୍ଥ କରି ଫେରିଲେ ଆଉ ମୁଁ ଏଡେ ସରାଗରେ ଜହ୍ନ ମାମୁଁ ପରି ଗୋଲେଇକି ବେଲିଥିବା ରୁଟି ତକକୁ ଆଡେଇଦେଲେ ।

ଆଜି ସକାଳକୁ ଥାକେ ରୁଟି ରୁଟିରଖା ଗରମଡବାରେ ହସୁଥିଲେ ।ଗହଳି ଘର ହେଲେ ଆମର ବାସିରୁଟି କୋଉ ବଳକା ରହେ ଯେ ।ତରକାରୀ ଝୋଳ ଟୋପେରେ ସକାଳ ଜଳଖିଆ ଘରଣୀଗଣଙ୍କର ଏକାଠି ଖିଲଖିଲିଆ ହସ ସହ ,ଆହା କି ମଧୁର ।

ଏଠି ତ କୁଆକାଉ ନାହିଁ ।ପେଟ ବୋଲି ଚାଖଣ୍ଡେ ।ହାଜମା ବେମାରୀ ତହିଁକୁ ଦାଉ ।କିଏ ଖାଇବ ?

ହେଲା ମନେ ପଡିଲା ଆମ ସାହିର ସେଇ ପୁରୁଣା ଦିଗବିଜୟୀ ଧ୍ବଜା ଫରଫର ଦୃଶ୍ୟ ।ହେଲେ ଥାକଥାକ ଆକାଶେ ଥାକ ଘର ସବୁରେ ତଳେ କୋଉଠି ଯୁଟିବେ ସେମାନେ ଭଲା ! ଆଉ ଚେନ୍ ବନ୍ଧା ମାଲିକିଆଣି ମାନଙ୍କ ପୃଥୁଳତା କମେଇବାକୁ ଯୋଉମାନେ ନିଯୁକ୍ତ ସେମାନେ ତ ଅତରମଖା ଜୀବ ।ମଠରେ ଖାଇ ପଲଙ୍କେ ଗଡନ୍ତି ।

ଅଗତ୍ଯା ରୁଟି ଆଠ ପଟ ଧରି ଦାଣ୍ଡ କୁ ଓହ୍ଲାଇଗଲି ।ପାହାଚ ଦେଇ ପାଦ ମାନଙ୍କ ସହ ମନ ବି ଉଡିଲା ।ଲାଗିଲା ଠିକ୍ ଆମ ଠା' ପରି ଏଠି ବି ଏଇଲେ ଦିଶିବ ଏକ ଦିଗବିଜୟର ଦୃଶ୍ୟ ର ପୁନରାବୃତ୍ତି ।ମୁଁ ରଜକିୟ ଭଙ୍ଗୀମାରେ ରୁଟି ଫିଙ୍ଗୁଥିବି ଆଉ କରଦ ,ଆଉ କ୍ରୀତଦାସ ପରି "ଜୟ ହୋ, ଜୟ ହୋ" ତାଳରେ ଝିଙ୍କି ହେଉଥିବେ ଅତଳ, ତଳାତଳର ସେହି ନିକୁଛ୍ଛ ଜୀବ ମାନେ ।ଦୟା ପରବଶ ହୋଇ ବଢେଇଦେଉଥିବି ଟୁକୁଡା ପରେ ଟୁକୁଡା " ମୁଁ "

କି ଯୋଗ ଦେଖ ହୋ .... ଗେଟ୍ ଠିକ୍ ସାମ୍ନାରେ ରଜାଠାଣିରେ ବସିଛି ଗୋଟିଏ ମାତ୍ର ବୁଲାକୁକୁର ।କୁକୁର ପରି ଜୀବନର ପୁଣି ଏମିତି ଗୋଟେ ବସିବା କଣ ଯେ ।ଅପସନ୍ଦ ହେଲେ ବି ବର୍ତ୍ତମାନ ଯେ ରାଜଯୋଗ ଜାଣ !
ଓଃ ମନଟା ପ୍ରଫୁଲ୍ଲିତ ହେଲା । ପୂଣ୍ୟ ମୁଠାଏ ଗୋଟେଇ ଆଣିବାକୁ ପାହୁଣ୍ଡ ବାଢିଲି ।ବଡ ଦାନୀପଣଟେ ସହ ଆଗେଇଲି ।ଭାବୁଥିଲି କୃତଜ୍ଞତା ରେ ଭରିଯିବ ସିଏ । ଏହିକ୍ଷଣି ସାକ୍ଷାତ ମହାଦେବୀ ଦର୍ଶନ ପରି ମଥାନତ କରିବ ଏ ଇତର ଜୀବ ନିଶ୍ଚିତ , ଏତେ ସକାଳୁ ଭୁରି ଭୋଜନେ ଆପ୍ଯାୟିତ କରିବାକୁ ସ୍ବୟଂ ପଦାର୍ପି ଥିବା ମତେ ଦେଖି ।

ମୁଁ ବୀରଦର୍ପରେ ତା'ଠି ପହଞ୍ଚି ଦଣ୍ଡେ ଠିଆ ହେଲି ।ସିଏ ମତେ ମୁଣ୍ଡ ଟେକି ଅଜଣା ଦୃଷ୍ଟି ଟେ ଫିଙ୍ଗିଲା ।ମୁଁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେଲି ତୁରିତେ । ଆଉ କାଳବିଳମ୍ବ ନକରି ତୁରନ୍ତ ଲୋଭ ଦେଖେଇଲି ......" ହେଇ ଦେଖ୍ !ଆ ଆ । ଘିଅ ଦିଆ ଗରମ ରୁଟି ।" ସିଏ ଖାତିରି ପକେଇଲାନି ।ମୋ ଭିତରର ଦର୍ପ ଟା ଚହଲି ଗଲା ।ବାଜି ହାରିଗଲା ପରି ।ସିଏ ପୁଣି ଏ ନ୍ଯୁନ ଜୀବ ଠୁ ।

ସେପଟୁ ଆମ ଫାଟକ ଜଗୁଆଳି ପିଲାଟି କୌତୁହଳି ଆଖି ନେଇ ଚାହିଁଥାଏ ।ମୋର ପୁଣି ଗୋଟେ ଇଜ୍ଜତ ଅଛି କି ନାହିଁ କିଓ !

ମୋ ଅହଂ କୁ ବାଧା ହେଲା ।ମୁଁ ଭାବିଲି, ହଇରେ ସାଧାରଣ ଜୀବ, ତୋର ଏଡେ ବହପ ! ହୁଁ ।ତଥାପି ଜ୍ଞାନୀମାନୀ ଜନ ନା ! କ୍ରୋଧ ଦେଖାଇବା ସୁନ୍ଦର ହେବନି ଭାବି ,ଚୁ ଚୁ ଚୁ କରି ତାର ଦୃଷ୍ଟି ଆକର୍ଷଣ କରିବାର ଅପଚେଷ୍ଟା କଲି ।ସିଏ କାଇଁ ହଲିବ ! ଓଲଟି ଏକ ବକ୍ର, ଉଦାର, କ୍ଷମାଶୀଳ ଚାହାଣୀ ଜାଚିଦେଇ ମୁହଁ ବୁଲେଇ ନିଜ କୋଡ ଭିତରେ ଗେଣ୍ଡା ପରି ମୋଡି ହୋଇ ଶୋଇଗଲା । ସିଏ ବି ଆଖି ମୁଦି ଯେମିତି ମୁଁ ଅଦୃଶ୍ୟ ସତେ ।ମୁଁ ରୁଟି ତକ ଛିଣ୍ଡେଇ ତା' ସାମ୍ନା ଚଟାଣରେ ରଖିଦେଲି ।ଭାବିଲି ଘ୍ରାଣେନ୍ଦ୍ରିୟ ତାର କମାଲ ଦେଖେଇବ ଆଉ ମୋ ଇଛ୍ଛା ର ସମ୍ମାନ ରହିଯିବ ।ହେଲେ ......

ତାର ଚାହାଣୀ କିନ୍ତୁ ଜଣେଇଦେଲା  , "ଉଠ ହେ ! ଯାଅ ଏଠୁ ।କାଇଁ ମାଗଣାଟାରେ ଏ ଶୁଖିଲାମୁଖିଲା ଝଡା ବଳକା ଧରି ବିଜେ କଲ ? ଆମର ଏ ସବୁ ଚଳେନି । ପୋଷାଏନି ।ରଖ ତମ ଅଦିନିଆ ସୋହାଗପଣିଆ ।ସୁଖନିଦ୍ରାରେ ଆଉ ବିଘ୍ନ ନକରି ନିଜ ମଣିଷପଣିଆ ଧରି ଲେଉଟିଯାଅ ।ହଟା ସାବନ କି ଘଟା ।"

ମୁଁ କୋଉ ଛାଡିବା ଯନ୍ତୁ ।ସେତବେଳକୁ ଆଉ ଚାରିହଳ ଆଖି ମୋ ଉପରେ ନିବନ୍ଧ ହେଲାଣି ।ମୁଁ ଯୋଉ ବିରାଟ ଦର୍ପିଳ ଛାତିନେଇ ଓହ୍ଲାଇ ଥିଲି ସେଇଟି ସିକୁଡିକାଙ୍କୁଡି ଚାରିଣି ଠା ହେଇଗଲାଣି ।ମୋ ଆକାର ସେଇ ଜୀବଟି ଆଗରେ ତୁଛ୍ଛ ମଳିନ ଦିଶିଲାଣି ।କେମିତି ଫେରିଯିବି ଭଲା ! ଏଥର ସମ୍ଭବତଃ ଅତ୍ଯଧିକ ବିନମ୍ର, କୋମଳ ଓ ଧିର ଅନୁନୟ ସ୍ବରରେ ମୁଁ କେବଳ ତାରି ଝୁଲାଲହକା କାନକୁ ଶୁଭିଲା ପରି କହିଲି, " ଖାଇଦେ ଧନ ,କିଛି ନହେଲେ ଶୁଘିଂଦେଇ ଖାଲି ଟୁକୁଡାଏ ଚାଟିଦେ ।ହଉ ରେ ! କୁଆଡେ କି ଭାବନାରେ ହଜିଛୁ ଯେ ତତେ ଅନ୍ନ ରୁଚୁନି ।ମୋ ଇଜ୍ଜତ କଥା ତିଳେ ଭାବେ ।"

ବ୍ଯସ୍ତ ବିରକ୍ତ ମିଶା ଚାହାଣୀ ରେ ଦୟାଳୁ ଜୀବଟି ଉତ୍ତର ରଖିଲା,

"ମୋର ଇଛ୍ଛା ହେଲା ମୁଁ ହଜି ଗଲି,
ମୋର ପୁଣି ଇଛ୍ଛା ବୋଲି କିଛି ଗୋଟେ ଅଛି କି ନା ।ଯାଅ ଅଯଥା ମତେ ମୋର ଦନ୍ତପ୍ରୟୋଗେ ବାଧ୍ୟ କରନା ।ଶୋଇବାକୁ ଦିଅ । "

ମୋ ଭିତରୁ ଶୁଭୁଥିଲା, " କୁଁ, କୁଁ ,କୁଁ "
କୁକୁର ପାଦରେ ସାଇକେଲ ଚକ ମାଡିଚଡିଗଲା ପରି ।

କୋଉପଟିଆ ଲାଞ୍ଜ ମୋଡି ବୁଲିଲି ଆଉ କେମିତି ଘରେ ପହଞ୍ଚିଲି ତ !
ଲେଉଟାଣିରେ ଛାଡି ଆସିଲି ମୋର ଅଠଚାଳିଶି ଇନ୍ଚିଆ ଅହଂ ।

_________________
ଲୋପାମୁଦ୍ରା ପରିଡା
ପାନାଥୁର ବାଙ୍ଗାଲୋର



Rate this content
Log in

Similar oriya story from Inspirational