Jayashree Nanda

Abstract

4  

Jayashree Nanda

Abstract

ଭାବେ ବନ୍ଧା

ଭାବେ ବନ୍ଧା

2 mins
262



ଯେତେବେଳେ ରାଜା ଅନଙ୍ଗଭିମଦେବ ପୁରୀରେ ଜଗନ୍ନାଥ ମନ୍ଦିର ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ କଲେ ଏବଂ ମନ୍ଦିର ରୋଷେଇ ଘରେ ନିଆଁ ଜଳାଇବା ପାଇଁ ମହାନ ସାଧକ ଚାହୁଁଥିଲେ |


ନିୟମ ଥିଲା ହାତରେ ନିଆଁକୁ 3 ଦିନ ଧରି ରଖିବା | ଅନେକ ମହାନ ସାଧକ ଯାଇଥିଲେ କିନ୍ତୁ ସେମାନେ 3 ଦିନ କ’ଣ କହିବେ ତିନି ମିନିଟ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନିଆଁ ଧରି ପାରିଲେ ନାହିଁ।

ବାବା ରଘୁଭାର ଦାଶ, ଭଗବାନ ରାମଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କର ଜଣେ ମହାନ ଭକ୍ତ ଥିଲେ। ସେ ଉତ୍ତର ଭାରତରେ ରହୁଥିଲେ ଏବଂ ଏଥିପାଇଁ ଜଗନ୍ନାଥ ପୁରୀ ଯାଇଥିଲେ। ତାଙ୍କ ହାତ ଜଳି ନ ଯାଇ ସେ ତିନି ଦିନ ଧରି ନିଆଁକୁ ଆୟତ୍ତ କରିଥିଲେ। ସେହି ଅଗ୍ନି ରୋଷେଇ ଘରକୁ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥିଲା | ଆଜି ମଧ୍ୟ, ତାଙ୍କ ନାମରେ | ବାବା ରଘୁଭାର ଦାଶ (ସିଂହ ଦ୍ୱାର) ର ଏକ ବଡ଼ ଛତା ତଳେ ରହୁଥିଲେ | ତାଙ୍କ ନାମରେ ବଡ ଛତା ମଠ ଅଛି।


ଏହା ପୁରୀର ସର୍ବ ପୁରାତନ ମଠମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅନ୍ୟତମ, ଯାହା ରାମାନନ୍ଦୀ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ର ଅଟେ | ଏହି ମଠ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ନାମରେ ଅନେକ କାର୍ଯ୍ୟ ଆୟୋଜନ କରନ୍ତି | ପୂର୍ବ ରୁ ଏହା ମନ୍ଦିରର ମୁଖ୍ୟ ପ୍ରବେଶ ପଥ, ସିଂହ ଦ୍ୱାର ସମ୍ମୁଖରେ ଏକ ଛୋଟ ବର ଗଛ ତଳେ ଥିଲା।

ଏହା ପରେ ଖନ୍ଦ। ଶାଳ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥିଲା | ଆଜି ମଧ୍ୟ, ତାଙ୍କ ବାବା ରଘୁଭାରା ଦସା (ସିଂହ ଦ୍ୱାର) ର ସମ୍ମୁଖ ରେ ଏକ ବଡ ଛତା ଅଛି | 

ଜଗନ୍ନାଥ ପୁରୀ ମନ୍ଦିରର ମୁଖ୍ୟ ଫାଟକରୁ ବାହାରିବା ପରେ ବାମ ପାର୍ଶ୍ୱରେ ପ୍ରଭୁ ରାମ, ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଏବଂ ଜାନକୀ ମାତାଙ୍କର ଦେବତା ଅଛନ୍ତି | ଆଜି ବି ଯେତେବେଳେ ରୋଷେଇ ଘର ପାଇଁ ମନ୍ଦିରରେ ନିଆଁ ଦରକାର ହୁଏ, ପଣ୍ଡାମାନେ ସେଠାକୁ ଯାଆନ୍ତି |

  

 ଥରେ ବାବା ରଘୁଭାର ଦାଶ, ପଦ୍ମ ଫୁଲ ଆକୃତିର ମୁଖା ତିଆରି କରି କଦଳୀ ପତ୍ର ଏବଂ ଶାଳ କାଠ ରେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପଦ୍ମ ଚାଉଳ ଖୀରୀ ତିଆରି କରିଥିଲେ |


ଯେତେବେଳେ ସେ ମନ୍ଦିର ଭିତରକୁ ଯିବା ପାଇଁ ଚାହିଁଲେ, ପଣ୍ଡା ମାନେ ତାଙ୍କୁ ଅଟକାଇ କହିଥିଲେ, "ଆମେ ମନ୍ଦିର ବାହାରେ ତିଆରି କୌଣସି ରନ୍ଧା ଜିନିଷ ଦେଉ ନାହୁଁ। ଏହା ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ।"

ସେ ଏଥିରେ କିଛି ନ ଭାବି ବଡ ଛତା ଭିତରକୁ ଯାଇ ଭଗବାନ ରାମ, ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଏବଂ ଜାନକୀ ମାତା ଙ୍କୁ ଦେଖି ଭଗବାନ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ କରିଥିଲେ।


ଏହା ପରେ, ଯେପରି ଏକ ବିରକ୍ତ ଶିଶୁ ଆପତ୍ତି କଲା ପରି ଭଗବାନ ଜଗନ୍ନାଥ ଗ୍ରହଣ କଲେ ନାହିଁ, ରାତ୍ରି ବେଶ ବି ପଣ୍ଡା ମାନେ କରାଇ ପାରିଲେ ନାହିଁ। 

ଏହା ଦେଖି ମୁଖ୍ୟ ପୂଜାରୀ ହତାଶ ହୋଇଗଲେ। ତାଙ୍କ ସ୍ୱପ୍ନରେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ଆସି ବାବା ରଘୁଭାରା ଦାସଙ୍କଠାରୁ ସେହି ନୈବେଦ୍ୟ ଆଣିବାକୁ କହିଥିଲେ।

ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ କୁହନ୍ତି, "ମୋ ଭକ୍ତମାନେ ମୋ ପାଇଁ ଯାହା ବି ମୋ ପାଇଁ ପ୍ରେମ ଏବଂ ସ୍ନେହରେ ଆଣିଥାନ୍ତି, ମୁଁ ଖୁସିରେ ଗ୍ରହଣ କରେ"। 

ପଣ୍ଡାମାନେ ବାବା ରଘୁଭାର ଦାଶ ଙ୍କ ନିକଟକୁ ଯାଇ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ପାଇଁ ନୈବେଦ୍ୟ ମାଗି କି ଆଣି ଲେ ଓ ତାଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ମନ୍ଦିର ଭିତରକୁ ଆସିବାକୁ କହିଥିଲେ।


ବାବା କିନ୍ତୁ ଯିବା ପାଇଁ ବାରଣ କଲେ ଓ ସେ ଜଗନ୍ନାଥ ଙ୍କୁ ଧ୍ୟାନ ରେ ଦର୍ଶନ କରିବେ କହି ଧ୍ୟାନ କରିବାକୁ ଲାଗିଲେ | ତା’ପରେ ସେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କର ଏକ ଅତି ସୁନ୍ଦର ଚେହେରାକୁ ଚାରିଆଡେ ସତେଜ ପଦ୍ମ ଫୁଲ ଦ୍ୱାରା ଘେରି ରହିଥିବାର ଦେଖିଲେ ଏବଂ ସେ ତାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ ମିଠା ପଦ୍ମ ଚାଉଳ ଖୀରୀ ଖାଉଥିଲେ | ଭଗବାନ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ପଦ୍ମବେଶର ଦର୍ଶନ ବହୁତ ପୂଣ୍ୟ କାରୀ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ | ଏହିଁ ବେଶ ଦର୍ଶନ ଦ୍ୱାରା ଆମର ଅତ୍ୟନ୍ତ ଶୁଭ ଏବଂ ଆମର ସମସ୍ତ ପାପ କ୍ଷୟ ହୁଏ।


ଏହି ପବିତ୍ର ଦିବ୍ୟ ଦର୍ଶନ ପରେ ବାବା ରଘୁଭାର ଦାଶ ଅନୁଭବ କଲେ ଯେ ତାଙ୍କ ଜୀବନ ସଫଳ ହୋଇଛି | ସେ ନିଜ ଶରୀର ଛାଡି ଗୋଲୋକ ରେ ପହଞ୍ଚିଲେ |


ଆଜି ବି ଜଗନ୍ନାଥ ଙ୍କ ବିଶେଷ ଦିନ ରେ ରେ ପ୍ରଭୁ ଓ ଦେବତାମାନଙ୍କୁ ପଦ୍ମ ଫୁଲ ରେ ସଜାଯାଇଥାଏ। ପ୍ରସାଦ ଭାବରେ ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପଦ୍ମ ଚାଉଳ କ୍ଷୀରି

ମିଳେ।



Rate this content
Log in

Similar oriya story from Abstract