Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଉପହାର

ଉପହାର

1 min
298



ଉପହାର ମନେ ଖୁସି ଭରିଦିଏ

    ଦିଏ କେବେ ଦୁଃଖ ଘୋର

କେବେ ଫୁଲ ପରି କୋମଳ ଲାଗଇ

    କେବେ କଣ୍ଟାର ଜହର ।


କେବେ ତା' ବାସ୍ନାରେ ଦୁନିଆ ମହକେ

     ସତେ ପାରିଜାତ ଫୁଲ

କେବେ ସେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜୁଇର ଜ୍ବାଳାରେ

    କରୁଥାଏ କଲବଲ ।


କେବେ ସିଏ ଏତେ ଭାରି ଲାଗିଯାଏ

     ଝରାଏ ସେ ଆଖି ଲୁହ

ମରିବା ବଞ୍ଚିବା ସମାନ ଲାଗଇ

    ଲିଭେନା ଛାତିର କୋହ ।


ଖୁସି ଉପହାର ଖୁସି ଭରିଦିଏ

    ମନରେ ପୁଲକ ଆସେ

ଛଳନା କପଟ ଉପହାର ଯେତେ

    ଘୃଣା ବିଦ୍ରୁପରେ ହସେ ।


ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଲାଗିଲେ କଥା ମିଛ ନୁହେଁ 

    ମନ ମଧ୍ୟେ ଥରେ ହେଜ

ଉପହାର ଦେଖି ମଜ୍ଜି ନ ଯାଇଣ

    ସେ ସ୍ମୃତି ଭିତରେ ହଜ ।


ସେ ସ୍ମୃତି କାହାଣୀ ଜଳଜଳ ହେଇ

    ଆସିଯିବ ଆଖି କୋଣେ

ମନେ ପକେଇବ ଉପହାର ଦୃଶ୍ୟ 

    ଭୁଲେନି ସେ କେବେ ଜାଣେ ।


ସେମିତିକା ଉପହାର ପାଖେ ଥିଲେ

     ବିଷ ତୁଲ୍ୟ ଲାଗୁଥାଏ

ଜୀବନର ସବୁ ସୁଖ ଶାନ୍ତି ସିଏ

    ଅକ୍ଳେଶରେ ଲୁଟି ନିଏ ।


ନିଶ୍ଚିହ୍ନ କଲେ ବି ଭୁଲି ବି ହୁଏନା

    ରହିଯାଏ ହେଇ ସ୍ମୁତି 

ମନ ଇଲାକାରୁ ତାହାରି ଭାବନା

    ହୁଏନା କେବେ ସେ ଇତି ।


ଉପହାର କାହାକୁ ଦେବାର ତ ନାହିଁ 

    ଦିଅ ନାହିଁ କେବେ ଜମା 

ଏମିତିକା ଉପହାର ଦିଅ ନାହିଁ 

    ଯାହା ପାଇଁ ନ ଥିବ କ୍ଷମା ।


ଭଲ କର୍ମ ଭଲ ଉପହାର ଦିଏ

    ମନ୍ଦ କର୍ମ ନିନ୍ଦା ଘୋର

ସେଇ ନିନ୍ଦା ଅପମାନ କ'ଣ କୁହ

    ନୁହେଁ ଗୋଟେ ଉପହାର ।


ଉପହାର ଫୁଲମାଳରେ ନଥାଏ

   ନ ଥାଏ ଦାମୀ ଜିନିଷେ

ସେଇ ଉପହାର ସବୁଠାରୁ ବଡ

   ଥାଏ ଯେବେ ଓଠ ହସେ ।


ଉପହାର ମୂଲ୍ୟ ସେଇଠି ବଢଇ

    ସେନେହ ମମତା ଥିଲେ

ଲୋକ ଦେଖାଣିଆ ଉପହାର ମୂଲ୍ୟ 

    ମାଟିରେ ମିଶଇ ଭଲେ ।


ଉପହାର ପାଖେ ମୂଲ୍ୟ ଦେଖ ନାହିଁ 

    ଦେଖ ଅନ୍ତରରେ ଖୁସି

ଛଳନା କପଟ ଉପହାର ଠାରୁ

    ତା'ର ମୂଲ୍ୟ ଥାଏ ବେଶୀ ।


ମନ ହୃଦୟକୁ ଖୁସି ଉପହାର 

    ଯଦି କିଏ କେବେ ଦିଏ

ସେଇ ଉପହାର ଦେବନି କାହାକୁ

    ଅଭୁଲା ସ୍ମୃତି ତ ସିଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract