Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Inspirational

3  

Binodini Dash

Inspirational

ଶୁଣ ବାଳକେ ମନ ଦେଇ

ଶୁଣ ବାଳକେ ମନ ଦେଇ

1 min
189



ଶୁଣ ବାଳକେ ମନ ଦେଇ

ବୃକ୍ଷ ଆମ ବନ୍ଧୁ ଅଟଇ ।


ତାହାର ଖାଦ୍ୟଶସ୍ୟ ଦେଇ

ରଖିଛି ଆମକୁ ଜୀଆଁଇ ।


ଆମକୁ ଦିଏ ଅମ୍ଳଜାନ

ବିଷାକ୍ତ ବାଷ୍ପର ଶୋଷଣ ।


ପରିବେଶକୁ କରି ଶୁଦ୍ଧ

ଜୀବନେ ଭରନ୍ତି ଆନନ୍ଦ ।


ଚାରିପଟରେ ଅହରହ

ସାଜନ୍ତି ସୁରକ୍ଷା ବଳୟ ।


ହୋଇବା ଆମେ ସଚେତନ

ବୃକ୍ଷ ରୋପଣେ ଦେବା ମନ ।


ନାଳ, ନର୍ଦ୍ଦମା ରଖିବାନି

ପାଣିକୁ ଠୁଳ କରିବାନି ।


ପରିବେଶରେ ଖାଲଖମା

ରହିଲେ ପାଣି ହେବ ଜମା ।


ମଶା ବଂଶ ବିସ୍ତାର କରି

ଶରୀରେ ରୋଗ ଦେବେ ଭରି ।


ଖାଲକୁ ପୋତି ଗଛ ପୋତି

ଯତନେ ବଢ଼ାଇବା ଅତି ।


ଗୋବର ଖାତ କି ଅଳିଆ

ଘରଠୁ ରଖିବା ଦୂରିଆ ।


ମଶା, ମାଛିଠାରୁ ସୁରକ୍ଷା 

ମହାମାରୀ ନଦେବ ଦେଖା ।


ପୋଖରୀ, ନଦୀ ଆଦି ପାଣି

ଦୂଷିତ ନକରିବା ପୁଣି ।


କଳକାରଖାନାର ଜଳ

ନଦୀରେ ମିଶଇ ପ୍ରବଳ ।


ଦୂଷିତ ଜଳ ରୋଗକାରୀ

ଜଳଜୀବଙ୍କୁ କଷ୍ଟ ଭାରି ।


ରୋଗେ ସେ ହୋଇଲେ ପୀଡ଼ିତ

କଷଣେ ମରିବେ ନିଶ୍ଚିତ ।


ଛଡ଼ାଇ ନେଲେ ତାଙ୍କ ସୁଖ

ଆମକୁ ପଡ଼ିବ ବି ଦୁଃଖ ।


ସୁଖସୁବିଧାରେ ନିଜର

ଗାଡ଼ି ମଟର ବ୍ୟବହାର ।


ଯେତେ ବଢ଼ିବ ଏହା ସଂଖ୍ୟା

ସମୟ ଆମର ପରୀକ୍ଷା ।


ଧୂଆଁର ବିଷାକ୍ତ ବାଷ୍ପକୁ

ଚେଷ୍ଟା କରିବା ରୋକିବାକୁ ।


ଶୂନ ଗାଡ଼ିର ବ୍ୟବହାର

ରୋକି ପାରିବ ଧୂଆଁଧାର ।


ବଢ଼ି ମାଂସପେଶୀୟ ବଳ

ଆମେ ହେବା ସୁସ୍ଥ ସବଳ ।


ସୁସ୍ଥ, ସୁନ୍ଦର ପରିବେଶେ

ଆମେ ବି ବଢ଼ିବା ହରଷେ ।


ବଢ଼ିଲେ ପରିବେଶ ଶିରୀ

ମଙ୍ଗଳ ହୋଇବ ଆମରି ।


ସକଳ ଜୀବେ ଆନନ୍ଦିତ

ରହିବେ ସୁଖ କୋଳାଗ୍ରତ ।




Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational