Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Subas Swain

Tragedy

3  

Subas Swain

Tragedy

ମୋ ଝିଅ ମୋ କବିତା

ମୋ ଝିଅ ମୋ କବିତା

2 mins
310



ଝିଅ ମୋର !

ମୋ ସୁନା ଝିଅ

ହେଇ ଦେଖ,ସିନ୍ଦୂର ଫାଟି ଲାଣି

ତୋ ଗହମ ନିଦ କୁ ଭାଙ୍ଗିଦେ ମା

କାହିଁକି ଆଉ ମାନ କରିଛୁ

ଏଥର ଉଠିପଡ

ତୋତେ ପରା ଅପେକ୍ଷା କରିଛି ଜୀବନ

ମା ଲୋ,

  ସହିଷ୍ଣୁତା ର ସୀମାରେଖା କୁ

କେବେ ଅସହିଷ୍ଣୁ ହେବା କୁ ଦବୁନି

ଅନ୍ଧାର ହେଲେ ,

ସୁନୁ ସୁନିଆ ଶାଗ ପରି ମୁଦି ହୋଇ ଯିବୁନି

ବଟବୃକ୍ଷ ପରି ଅଜର ଅମର ହୋଇ ଛିଡ଼ା ହେବୁ

ଭରଷା ର ବନ୍ଧ ଭାଙ୍ଗିବା ଆଗରୁ

ତୋ ସଂସାର ରେ ଫଟା କାନ୍ଥ କୁ ସିଇଁ ଦବୁ ପ୍ରେମ ରଜ୍ଜୁ ରେ

ବହଳ ଅନ୍ଧାର ଭିତରୁ ଅତି ସନ୍ତର୍ପଣରେ

ପରଖିବୁ,ତୋର ଅକ୍ଷାଂଶ ରୁ ଦ୍ରାଘିମା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସୀମାରେଖା କୁ

ପଟେ ପାଉଁଜି ର ଘର କରିବୁ

ଅଣନିଃଶ୍ୱାସୀ ର ଅନ୍ଧାର ଗଳି ରୁ ଖୋଜିବୁ ଆକାଶ ର ବିସ୍ତୀର୍ଣ୍ଣ ଛାତି କୁ

ଧୂ ଧୂ ଗ୍ରୀଷ୍ମ କୁ ଆଉଟି କାଢିବୁ ମୁଲାୟମ ଲହୁଣୀକୁ


ଝିଅ ମୋର!

ମୋ ସୁନା ଝିଅ

ତୁ ପରା ସଂସାର କରିବୁ

ସଭ୍ୟତା ର ପ୍ରଥମ ଦିନରୁ

ଏଯାବତ୍

ନାରୀ ଗୋଟେ ନିଆଁ

ଲିଭାଇ ଦେଲେ ଲିଭିଯିବ

ସଞ୍ଚରି ଗଲେ ଭସ୍ମ କରିଦେବ

ତୁ କିନ୍ତୁ,

  ଅହଲ୍ୟା ପରି ପଥର ହେବୁନି

  ଦ୍ରୌପଦୀ ପରି ପାତାଳ ଗାମୀ ହେବୁନି 

  ପାଞ୍ଚାଳୀ ପରି ସହନଶୀଳା ହେବୁନି

ପହଲି ଆଷାଢ଼ ର ମାଟି ପରି ବତୁରି ଯିବୁନି

ପାହାଡ଼ କୁ ଝୁଣ୍ଟି ଲହୁ ଲୁହାଣ ହେଲା ପରେ

ପୁଣି ଅଣ୍ଟା ସଳଖି ଛିଡା ହବୁ

ଫାଳେ ଜହ୍ନ ରେ ବି ସଂସାର କରିବୁ।

ମା ଲୋ,

କେବେ କେମିତି ସକାଳ ଚା କପ୍ ର ଧୂଆଁ ରେ ଲାଗିଯିବ ନିଆଁ

ସେଇ ଅଗ୍ନି ର ଲହ ଲହ ଜୀଉ ରେ ପୋଡ଼ି ହୋଇଯିବ

ତୋ ହୃଦୟ ର କିଛି ଅଂଶ 

ତୁ କିନ୍ତୁ, ବୁହାଇବୁନି ତୋ ଆଖି ରୁ ଶ୍ରାବଣର ନଦୀ

ମୁଠେ ପ୍ରେମ ପାଇଁ ଖୋଲିଦେବୁ

ତୋ ଦେହ ର ଦୁଆର ବନ୍ଧ ର ଗୋଟେ ପରେ ଗୋଟେ ସବୁତକ ଶିକୁଳି

ଚାଖଣ୍ଡେ ସିଇଁଲା ପରେ ବି ହାତେ ଫେରିବାର ଦୁଃଖ କୁ

ପିଇଯିବୁ ରୋଷେଇ ଘର କୋଣ ରେ 

ମା ଲୋ,

ତଥାପି ହାରିବୁନି ଜୀବନ ଯୁଦ୍ଧ ରେ

ତୋ ଫୁଟା ଡ଼ଙ୍ଗା ର ସଂସାର ରେ ଜଣେ

ପ୍ରବୀଣ ନାବିକ ସାଜିବୁ।


ଝିଅ ମୋର!

ମୋ ସୁନା ଝିଅ

ତୋ ଋଷା ଘର କୋଲପ ଖୋଲିଦେ ମା

ତୁ ପରା ସଂସାର କରିବୁ

ଯଦି କେବେ ପୁଳା ପୁଳା ପ୍ରେମ ର ପୋଡ଼ା ଗନ୍ଧ ରେ 

ଫାଟି ପଡେ ନାକ

ତୋ ଛାତି ର ପଞ୍ଜରା ହାଡ଼ ଙ୍କ ସନ୍ଧି ରେ

ଲୁଚେଇ ଦବୁ କୋହ ମାନଙ୍କୁ

ତୋ ମୁଣ୍ଡ ରେ ଯଦି କେବେ ଛିଣ୍ଡି ପଡେ ଆକାଶ 

ତଥାପି, ସଂସ୍କାର ଓ ସମ୍ପର୍କ ର ଶିକୁଳି ରୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ହେବୁନି

ଭାବପ୍ରବଣତା କୁ ପଛ କରି

ସଂଭ୍ରମ ରେ କେବେ କେବେ ନଇଁଯିବୁ

କିନ୍ତୁ ଭାଙ୍ଗିବୁନି

ରାତ୍ରି ର ସ୍ଵପ୍ନ ରେ ନ ଆସୁ ବସନ୍ତ ର ସଂମ୍ଭାର

ଚିରା ଚାନ୍ଦ କୁ ଦେଖି ପୁହାଇଦବୁ ରାତି କୁ 

ସକାଳ ର କାକର ବିନ୍ଦୁ ରେ ମୁହଁ ଦେଖି 

ପୁଣି ସଜାଡି ନବୁ ଅଲରା ବାଳ କୁ

ବୈଶାଖ ର ଖରା ରେ କେରାଣ୍ଡି ମାଛ ପରି ଭାଜି ହୋଇ ଯିବୁନି

ଟୋପେ ପ୍ରେମ ରୁ ଖୋଜିବୁ ସପ୍ତ ରଙ୍ଗି ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ କୁ

ଶୂନ୍ୟତା କୁ ଆଲିଙ୍ଗନ କରି

ଅଳସ ଭାଙ୍ଗି ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଯା ମା

ତୋ ଭବିଷ୍ୟତ ର ଉଡାଣ ପାଇଁ।

ଆ ,ମା ,ଆ

ତୋତେ ଅପେକ୍ଷା କରିଛି ଜୀବନ 

ତୋତେ ଅପେକ୍ଷା କରିଛି ଜୀବନ।

                         ତୋ ପାପା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy