Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Abstract Inspirational

4  

Binodini Dash

Abstract Inspirational

କେହି ନୁହେଁ ଏଠି ସାନ

କେହି ନୁହେଁ ଏଠି ସାନ

1 min
5



ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିରେ ସମାନ ସକଳେ 

କେହି ନୁହେଁ ଏଠି ସାନ

ବଡ଼ ବୋଲି କିଏ ଭାବିବା ବି ନୁହେଁ

ସର୍ବେ ଈଶ୍ବର ସନ୍ତାନ ।


ଦେହରେ ସବୁରି ବିରାଜିତ ହରି

ଆତ୍ମାରୂପୀ ଭଗବାନ

ସୁଖରେ ଦୁଃଖରେ ସନ୍ତାନ ପାଖରେ

ଠିଆ ହୋଇଥାନ୍ତି ଜାଣ ।


ପ୍ରକୃତିର କୋଳ ସଭିଙ୍କର ଥଳ

ସମ ରୂପେ ଅଧିକାର

ଝରଣା, ତଟିନୀ, ପାହାଡ଼, ବନାନୀ

ସିନ୍ଧୁ, ଧନ ଭୂଗର୍ଭର ।


ସମ ଭାବେ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ କିରଣ

କରନ୍ତି ସଭିଏଁ ଲାଭ

ସମ ଭାବାପନ୍ନ ପ୍ରତିଟି ହୃଦୟ

ହେଲେ ସକଳର ଶୁଭ ।


ଜନମୁ ମରଣ ନିର୍ଭରଶୀଳ

ପରସ୍ପର ଚଳିବାରେ

ପ୍ରତି ପଦେପଦେ ହାତ ଧରାଧରି

ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷରେ ପରୋକ୍ଷରେ ।


ଖାଦ୍ୟ, ବାସଠାରୁ ଜୀବନ ଜୀବିକା

ଯେତେ ରହିଛି ମାଧ୍ୟମ

ଛାଡ଼ି ନ ପାରଇ କାହାକୁ ମଣିଷ

ନିଇତି ହୃଦୟଙ୍ଗମ ।


ଶ୍ରମିକ କାନ୍ଧରେ ଭରା ଦେଇ କେହି 

ଚଢ଼େ ପ୍ରାଚୁର୍ଯ୍ୟ ଶିଖର

କେମିତି କହିବା ସିଏ ବଡ ବୋଲି

ଗୁରୁତ୍ବ ଶ୍ରମ ଦାନର ।


ଶ୍ରମିକ, କୃଷକ, ଶିକ୍ଷକ, ଲେଖକ

ଚିକିତ୍ସକ ବୈଜ୍ଞାନିକ 

ଯେତେ'ଛନ୍ତି କର୍ମ କୁଶଳୀ ସଭିଏଁ

ପରସ୍ପର ସହାୟକ ।


କାହା ବିନା ଯେଣୁ କେ ଚଳି ନପାରେ

ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କ ମୂଲ୍ୟବୋଧ

ସମାଜ ସଂସ୍କାର, ପ୍ରଗତି ପଥରେ

ଦୃଢ଼ ପରିକର ବଦ୍ଧ । 


କେମିତି କେ ହେବ ସାନଟିଏ ଏଠି

ବିଚାର କର ପଣ୍ଡିତେ

କେହି ସାନ ନୁହେଁ କେହି ବଡ଼ ନୁହେଁ

ଯୁଝୁଥାନ୍ତି ନିଜ ମତେ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract