ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି
ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି
ବାବାଙ୍କ ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି
ମେଘ ଘଡଘଡି
ଶବଦ ରେ ଗଲା
ଛପର ଉଡି ।
ଶବଦରେ ନିଦ
ହଜିଲା ଚେଲାଙ୍କ
ଚେଲା ଚାଲିଗଲେ
ମଠକୁ ଛାଡି ।
ଦେଖି ଏଡେ କଥା
ବାବା ଖାଇଲେ ରଡି
ଓଠ କାମୁଡି
ଦାନ୍ତ ରଗଡି
ଛାଡି ପଗଡି
କରକୁ ଯୋଡ଼ି
କହିଲେ ଚେଲାଙ୍କ
ପାଦରେ ପଡ଼ି
ଆସ ବାହୁଡ଼ି
ଶୋଇବିନି ଆଉ
ମାରି ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି ।
ଚେଲାଏ କହିଲେ
ଦେଖିବା ହେଉ
ବହିଗଲା ପାଣି
ଲେଉଟି ଯାଉ
କେଡେ କଥା ସିନା
କହିଲ ଆପେ
ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି କେହୁ
ସାଧିବା ତପେ ।
ଗୁରୁ ଜାଣିଥିଲେ
ଗହନ କଥା
ଅପାନବାୟୁର
ଉଦର ବ୍ୟଥା
ଥାନ ଅଥାନର
ବିଚାର ନାହିଁ
ଛାର ମଣିଷ ବା
ଜିତିବ କାହିଁ ।
ସିନା ଗର୍ବରେ
ଦେଲେ କହି
ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ିକୁ କିବା
ଚିଲମ ଧୂଆଁରେ
ନେବେକି ଆୟତ୍ତ ଦେଇ ।
ଦିନ ଥାଉଁ ସବୁ
ମଣୋହୀ କଲେ
ରାତି ଦି ଘଡ଼ିକି
ବିଛଣା ଗଲେ
ଚେଲା ରହିଲେ
ଜଳକା ହୋଇ
ପେଟକୁ ଫୁଲେଇ
ଘୁଙ୍ଗୁଡ଼ି ମେଲେଇ
ବାବା ପଡ଼ିଥିଲେ ଶୋଇ ।
ଶାରଦା ପ୍ରସାଦ ପରିଡ଼ା