Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Dash

Abstract Inspirational Others

4  

Anita Dash

Abstract Inspirational Others

ଦିବ୍ୟ କସ୍ତୁରୀ ସନ୍ଧାନେ

ଦିବ୍ୟ କସ୍ତୁରୀ ସନ୍ଧାନେ

1 min
167


ଜୀବନର ସତ୍ୟ

ଆଉ ଦିବ୍ୟଜ୍ଞାନ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ,

ଇତସ୍ତତଃ ଘୂରୁଥାଏ ମନମୃଗ,

ସୁଖ କସ୍ତୁରୀ ସୁଗନ୍ଧେ

ହୋଇ କେତେ ଅଧିର ବିଭୋର !


ଅଦୂରରୁ ଶୁଭିଯାଏ ପାଞ୍ଚଟି ଇନ୍ଦ୍ରିୟଙ୍କର

ଆପଣାର ଗୁଣଗାନମାନ।

ଯେତେସବୁ ଗାଥାବଳୀ ଗୌରବାନ୍ବିତର ।

ଏକରୁ ବଳି ଆରେକ ଭାବୁଥାନ୍ତି,

ସେହିଁତ ପ୍ରକୃତରେ ଅଧିପତି, ସାରା ଶରୀରର !

ତା ପାଇଁକି ଜୀବନର ମୂଲ୍ୟ ସିନା ଏତେ ଉଚ୍ଚତର ।


ଚାଲିଥାଏ ପରସ୍ପର ଗାରିମାର ଶକ୍ତି ପ୍ରଦର୍ଶନ ।

ସୁମଧୁର ସୁଲଳିତ ଭାବପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଗୀତରେ,

ଶରୀରକୁ ରୋମାଂଚିତ କରୁଥିଲା ଶ୍ରବଣ ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ।

ଆଖିରେ ଭରି କେତେଯେ ଚମତ୍କାର ରଙ୍ଗ-ରୂପ,

ମନୋହର ସ୍ବର୍ଗୀୟ ସୁଷମା,

ଖୁସି କରୁଥିଲା କେତେ ଦର୍ଶନ ଇନ୍ଦ୍ରିୟ।

ତାଜା ତାଜା ସୁଗନ୍ଧରେ ମହକାଇ ଦେଉଥିଲା

ଆଘ୍ରାଣ ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ।

ଅପୂର୍ବ ସେ ସ୍ୱାଦଯୁକ୍ତ ବ୍ୟଞ୍ଜନରେ

ଜିହ୍ୱା ମୋର ଭରି ଦେଉଥିଲା କେତେ

ରସନା ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ।

କେତେବେଳେ ଅପୂର୍ବ ଉଷ୍ମତା, ପୁଣି

ଆଉ କେବେ ସ୍ବର୍ଗୀୟ ଶୀତଳତାର ଅନୁଭବ

ଭରି ଦେଉଥିଲା ସେହି

ଚର୍ମ ଇନ୍ଦ୍ରିୟଟି, ଶରୀରର କୋଷ ପାଶେ ରହି I


ଅନତି ଦୂରରେ ରହି ଅନ୍ତର ଚେତନା,

ଚୁପଚାପ ଶୁଣୁଥିଲା ଇନ୍ଦ୍ରିୟଙ୍କ ଅହଂକାର ସ୍ୱର।

ବିନୟେ କହିଲା ଶୁଣ !

"ତୁମେମାନେ କେହିବିତ ଶରୀରର ଅଧିପତି ନୁହଁ,

ନିଜ ଆତ୍ମ ବଡିମାର କିମ୍ପା ମିଛ ଇସ୍ତାହାର ଦିଅ ?

'ପ୍ରାଣ' ଭରି ଅଛି ବୋଲି ଶରୀରେ ଜୀବନ,

ତହିଁ ଅନୁଭୂତ ସିନା ପଚିଶ ପ୍ରକୃତି ସହ ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ପଞ୍ଚମ !

ଘଟ ଛାଡି ପ୍ରାଣପକ୍ଷୀ ଚାଲିଗଲା ପରେ,

ତୁମେତ ଅଦରକାରୀ ନିହାତି ଭାବରେ" !

ଆଉ ତା ସହିତ ସାବଧାନ କରିଦେଲା ମନଟିକୁ,

ପ୍ରାଣଶକ୍ତି ବିକାଶର ମାର୍ଗେ !


ହେଲେ !

ଚେତନାର ଚୈତନ୍ୟକୁ,

ତାତ୍ସଲ୍ୟରେ ଏଡିଦେଇ ମନ,

ପୁଣି ଥରେ ମାତିଗଲା ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ସେବାରେ।

ଆଉ; ଅପମାନ ପ୍ରତିଶୋଧ ଲାଗି

ଘଟ ଛାଡି ପ୍ରାଣପକ୍ଷୀ ଧାଇଁଲା ସତ୍ୱର ।

ସେହି ପଳାୟନ ସନ୍ଧିକ୍ଷଣେ;

ମନ ମୃଗ ପାଇଗଲା କସ୍ତୁରୀ ସନ୍ଧାନ।

ଜୀବତ୍ମା ପରମାତ୍ମାରେ ହୋଇଗଲା ଲୀନ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract